יום ראשון, 25 בדצמבר 2011

אינדונזיה - באלי-אפריל 2008 - יומן מסע מאת דרור מנגל - פרק כט'.

אינדונזיה - באלי-אפריל 2008 - יומן מסע מאת דרור מנגל - פרק כט'.


את הפרק הזה של יומן מסע הייתי רוצה לפתוח ביצירה/שיר שבעיניי
יש בה המון תובנות וייתכן כי היא זו
שמובילה ונטועה עמוק בבסיס החשיבה שלי.
אולי המוטיב בשיר גורם לי לחזור ולטייל שוב
ושוב באותו אי ובאותו מקום.
זוהי הבנה שהכל בעולמנו רגעי ואין לנו אלא לחיות את ההווה...


השיר הינו פרי עתו של המשורר והרופא ריקארדוּ רֵישׁ

החוזר לליסבון בשלהי 1935 לאחר גלות ממושכת בברזיל.

והרי השיר:

כל יום שלא הייתה בו הנאה, לא היה יומך.
אותו יום לא היה לך אלא הישרדות.
כל שתחייה בלי להנות ממנו לא יהיה דבר שחיית.
אין זה חשוב אם תאהב, תשתה או תעלה חיוך:
די בדמותה של השמש החולפת במימי שלולית,
אם הדבר טוב בעינייך.
אשרי מי ששם את יהב אושרו
בדברים הזעירים ביותר
ואינו מתכחש לגורל הטבעי!


תורגם מפורטוגלית.

הבוקר שבו שמנו פעמינו לכיוון צפון מערב באלי
היה בוקר שטוף שמש והייתה לי הרגשה סופר טובה לגביו.
מכירים את ההתרגשות הזו שהרגשתם בתקופה שבה הייתם
הולכים לתנועת הנוער? ריקוד סלואו ראשון, נשיקה ראשונה,
פילוח בקבוק קולה לראשונה מקיוסק....משהו בסגנון הזה.
וכל זאת למה? מבדיקה שערכתי
כבר בשעה 06:30 בבוקר,
בחוף הנמצא מרחק 2 דקות רכיבה עם טוסטוס
ובעוד כל החבר'ה הישראלים שבאו עמי חרפו,
נגלה לעיניי האוקיאנוס ההודי כמרבד ענקי שמנוני
וסופר גלסי, ללא טיפת רוח ועם כיוון סוול
צפון מזרחי, יחד עם זאת ובכדי להיות מדוייק, היה מדובר
בגלים שהסטים בהם היו בגובה של
מקסימום חצי מטר אולי 60 סנטימטר.
כאן המקום להרחיב את היריעה
לגביי האי באלי –המיתוסים
הקשורים בו והאמת כפי שחוויתי אותי
במהלך העשור האחרון.
מדובר במקום
שהוא מקום
המושך אליו גלים מוגדר בלעז כ- magnet place for waves הן בשל הגיאוגרפיה שלו, הן בשל הזווית שבו מונחים האיים המרכזיים שלו הפונים לכיוון הקוטב הדרומי,
אני מדבר על האיים ג'אווה, סומטרה, לומבוק, והקטן יותר באלי.
בכדי לא להלאותכם בפרטים לא הזכרתי עוד מספר איים
נוספים שכן הארכיפלג הזה הנקרא אינדונזיה,
מונה למעלה מ-13,000 איים.
האי באלי נקרא גם ולא בכדי " אי האלים" ונחשב לאחד
מהספוטים היותר מיוחדים, ובהגדרה של עולם הגלישה,
אחד מהספוטים שיותר "עובדים" בעולם........
הפליא
והגדיר זאת בצורה פשוטה יותר המגזין surfer בכותבו כי בבאלי , ולא משנה מה תהא העונה,
גודל הסוול, כיוונו, מזג האוויר או כל פרמטר אחר, בבאלי, לדברי המגזין,
תמיד תוכל למצוא במקום כלשהו באי גלים בגובה ראש...
העניין הוא שצריך לדעת לחפש....
עם זאת ואני מצהיר על כך בפה מלא,
האי באלי כפי שאני מכיר אותו צדדים רבים לו.
בצד מה שמכנים מגה סוולס, שהם בהגדרה למי שלא
מכיר את המושג , גלים ענקים המגיעים לאחר
שנעו ושטו באוקיאנוס ההודי מרחק עצום של אלפי קילומטרים,
כאלה שראיתי במו עיניי בגובה של 4-5 מטר, אל דאגה חברים,
בגבהים האלה ישבתי לי בחוץ עם בגדים
ובירה ביד וצפיתי
בחבורה של אנשים אמיצים חותרים לכיוון הלייאפ
ויורדים גלים שאפילו מהמצוק באולואטו
או בפאדנג פאדנג נראו כמו מגדלי אקירוב....

סוג של חוויה שגם כשאתה רואה מישהו מרחק 200 מטר ממך
ואתה מחוץ למים עדיין אתה מרגיש את האוויר בגרון של עצמך
נכנס אל תוך הגוף לא בצורה רגילה אלא במקטעים מקטעים....אתה חי
את הגל, אתה מתרגש עם הגולש, אתה מסתכל לאורך כל הפס שמצפה
לאותו גיבור שעשה את הדרופ אתה רואה את ההצטנרות בהמשך הולכת ומתרקמת,
ואתה בכל רגע נתון שואל את עצמך, מה הוא הולך לעשות?
יחד עם זאת יש גם את אלה שמתכסחים ואז אני עוקב
במבטי אחר ההתגלגלות העוצמתית והסחף החזק, שיכול לגרום
לגולש ליפול בנקודה מסוימת, גופו והגלשן נעלמים ל-2-5 שניות
ופתאום הפלא ופלא, ממעוף הציבור אני רואה אותם משהו
כמו 50 מטר לכיוון זה או אחר ממקום הנפילה, חישבו על כך עברו
בסך הכל רק כמה שניות ואיזה מרחק הם גמעו.....
ברצוני לנפץ מיתוסים ולהרחיק פחדים
מהגולשים פה בארץ......עם כל
הרשום מעלה, לא אחת קרה לי בשהותי בבאלי שבמשך
שבועיים ואף שלושה הגובה המקסימלי
שהים נתן היה רק מטר מקסימום, תקופות שכאלה בהחלט קיימות והאמינו לי שזה בכלל לא גרוע כמו שזה נשמע.


האמת היא וזאת משאלתי לפניי כל טיול שאני מקיים לאי, מתעדכן במפות ומקווה שכשאגיע לשם עם

גולשים מהארץ או לבד, שיקבל את פניי ים בגובה של חצי מטר
עד מטר, ממש לא שואף לגבהים והבומבות שכבר נשברו על
ראשי וגופי בעבר. היות וכל יום גלישה לטעמי, אינו דומה
למשנהו ושום גל אינו דומה לגל קודם, צרובים במוחי המון
ימים ראשונים עם אנשים שונים במהלך השנים האחרונות ומדהים
ויפה לזכור איך קרה שכל פעם היה ועל אף שהיה ים
שונה עם גובה שונה עם צבעי שמיים שונים ומקומיים שגדלו
עם השנים במים ויחד עם כל זאת תמיד היו גלים......
כאחד שגולש משנת 1976 או 1977 כבר לא זוכר ואשר החוף
הביתי שלו הוא חוף הילטון א', בתל אביב, חוף שבשנים
האחרונות מושך אליו מדי יום, גולשים חדשים, פנים חדשות, נשים, גולשים מתחילים, ילדים ונוער, גולשים ממוצעים ועוד כהנה וכהנה, ששמה המאד עוצמתי של
אינדונזיה הגיע לאוזניהם והם מאד רוצים לדעת האם גם הם יכולים? האם כדאי להם? האם זה לא מסוכן? ואני תמיד מסביר: הסוד טמון בך ורק בך.

היה קשוב לעצמך, לגבולות לפחדים שבך והם כבר יובילו
אותך למקומות טובים בלבד....את כל מה שאינו תלוי בך,
אשתדל אני לאור ניסיוני להאיר לך ולהסביר
ולא בכדי הוא
שהפילוסופיה שלי לגביי גלישה באוקיאנוסים
היא לך מן הקל אל הכבד, גם רומא הגדולה לא נבנתה ביום,
סבלנות, התמדה, רצון ולהיות קשוב
לעצמך הם הנוסחה להפקת המקסימום בטיול כזה.
ברור כי יש דברים שהם מה שנקרא בידי שמיים והם בלתי
נשלטים, הרי בסופו של
יום מדובר במקום ששמו השני הוא "אי האלים".
משסיימתי את אשר רציתי
לומר לגביי המיתוסים לגביי האי,
אחזור לאותו יום נפלא,
שבו נסענו
לצפון מערב באלי, אל חוף בשם balian ואל הריזורט הכל כך פשוט ויפה שיש שם.
זהו חוף שכל ישראלי שלקחתי אותו לשם התאהב בו, הן בגל,
הן בשקט הקיים שם והן בתנאים הכל כך
טובים שהאוקיאנוס והיבשה מספקים בו.
המקום הזה, זורק אותי תמיד אחורה לפעם הראשונה שבה
צפיתי בסרט "אפוקליפסה עכשיו", עם מרלון ברנדון הגדול
ועם רוברט דובאל הלא פחות גדול, שבסרט הוא קצין חובב
גלישה ומי ששיך לאותה תקופה או ראה את הסרט זוכר את
הסצינה שבה הם גולשים באי
ויטנאמי עם דקלים רבים ומראה
פנורמי בלתי נשכח שאותו יכול להבין
רק מי
שנמצא במים, זהו גם המראה שחוף balian תמיד ייתן לגולש המצוי במימיו.
אני מצרף בזאת קישור עם האתר של אותו ריזורט, שווה להבין במה מדובר ואת הלך הרוח של הבעלים והעובדים בו.

http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.baliansurf.com%2F&h=rAQGUnGag


לאחר ארוחת בוקר פשוטה אך מזינה, 2 ביצים,
לפי בחירתך, מקושקשת, עין או חביתה עם ירקות,
טוסטים, פירות, קורנפלקס, חלב, תה קפה, מיץ תפוזים
או סגנון אחר של מזון לאלה שממש נכנסים לקטע של הטיול,
לאלה אני תמיד קורא בחיבה ה"מורעלים" שאוכלים בשבע
בבוקר אורז עם ירקות ועוף עם רטבים אינדונזים שונים וכל
זאת כי הם מנטלית כל כולם בקטע הזה של מזרח אסיה.... אותי זה תמיד משעשע ואני לגמריי מתענג מבחירתם. כשכולם היו שבעים ועם חיוכים היינו מוכנים לצאת
לנסיעה בשני הרכבים, ציפתה לנו דרך של כשעה וחצי בהלוך
ושעתיים בחזור, ההסבר למהות ההבדלים בין החזור להלוך
נעוץ בעובדה שהדרך הזו הינה ציר התנועה המרכזי בלילה
לכל כלי הרכב הכבדים בבאלי העוברים מבאלי- לאי המרכזי ג'אווה. הקצה הצפון מערבי של באלי, הנקודה אליה שמנו פעמינו.
על הדרך ל – balian , הסשיין והחוויות בפרק הבא, פרק ל'.

כמו כן בהמשך הפרקים :

1. לגלוש עם מקצוענים במים, פרקו, טאג, ברוס, מאצ''דו, ג'ורדי, cj ועוד.
2. הכיבוש הישראלי של uluwatu Kuta reef חלום של גל.
3. Padang-padang השם והמיתוס.
Nusa-dua .4 הפייפ ליין של באלי.
5. השקיעות של באלי עם בירות ובחורות נדירות מכל העולם.
6.המטבחים הרב גוניים של באלי-יפני, איטלקי, אינדונזי, קוריאני, מרוקאי, הודי ועוד..........
פנייה ואמירה אישית:
התאריך היום הוא ב-26/12/2011
לפניי כחודש וחצי חזרתי מבאלי. היו איתי שם 10 גולשים ברמות שונות.
הים עבד בצורה מושלמת וכל הגולשים התמכרו, באופן החיובי של המילה למקום.
מדובר באנשים שגלשו בכל העולם ולדבריהם אין על האי הנפלא הזה.
זה התחבר לי בדיוק עם מה שאני תמיד מסביר.
זהו טיול גלישה אך יחד עם זאת זה לא רק טיול גלישה,
זהו מקום טעון אנרגטית - שרק עושה טוב לנפש האדם.
****הזמנה לכל הקוראים:
הטיול הבא יוצא ב-24/04/2012 וחוזרים ב-08/05/2012
בעוד 3 חודשים מהיום סה"כ 16 ימים-ניתן גם לקצר.
יש כבר 6 גולשים שנרשמו לטיול זה.
התהליך, בשל נושא הזמנת הויזות מצריך זמן והינו יסודי ומתוכנן.
ולכן, לכל גולש באשר הוא, מתחיל, בינוני ומתקדם מוזמן להצטרף עוד היום לתאריך טיול זה.
אני מארגן קבוצות בכל חודשי השנה לבאלי.
בוא/י והיו חלק מצוות ישראלים, שאינם מכירים אחד את השני, היוצאים לטיול גלישה מסוג אחר ושונה –
לאי שיש בו את הגלים הטובים בעולם.
לא להתמהמה ולא לחשוב יותר מדי פשוט לצלצל או לשלוח מייל ואספק את כל המידע הדרוש לכם/ן.
יש לי הערכה רבה לאוקיאנוסים באשר הם.
אין לי ספק שהמלדיבים, סרי לנקה, קוסטה ריקה קליפורניה, הוואי ועוד רבים אחרים הם ספוטים מדהימים,
אך אני בטוח שבאף אחד מהם לא תמצאו את השילוב הכל כך שלם שיש בבאלי
ואת זאת אני כותב לאחר שפגשתי בבאלי תיירים-גולשים,
שהגיעו מכל המקומות המצוינים מעלה, וסיפרו לי על כך.

מניסיון:
אלו יהיו הימים הכי יפים שלכם בכל מה שקשור לגלישה,ובגדול התגשמות של חלום.
האי באלי אינדונזיה מספק תנאי גלישה לכל רמה גיל ומין, אך לא מדובר בטיול גלישה נטו.
מדובר בטיול שבו אתה מגשים ייעוד ומגלה מה באמת עושה לך טוב פנימה.
נא לצלצל אליי כבר עכשיו לטלפון נייד: 050-5-60-67-67
או לשלוח מייל ל: drormangel@hotmail.com
הצטרפו לקבוצה שלי בפייסבוק ותהיו מעודכנים און ליין בכל ההתפתחויות
http://www.facebook.com/group.php?gid=49282111055
הסרטון הבא ממחיש בצורה ויזואלית את מה שאי אפשר לבטא במילים.

http://www.youtube.com/watch?v=LsHhS_59T78&feature=player_embedded

2 תגובות:

  1. השירים נפלאים ידידי. אני חושבת לטוס גם כן לבאלי, אחרי שהייתי כבר בפרו, קוסטה ריקה, וסרי-לנקה. למרות שזה קצת מפחיד אותי כי בכל זאת מדובר במדינה מוסלמית, לא שיש לי משהו נגד האינדונזים אך בכל זאת..

    השבמחק
  2. את גולשת? אם כן צלצלי וארחיב

    050-5-60-67-67

    השבמחק