יום שישי, 10 במאי 2013

the search in bali indonesia- אפריל בלתי נשכח בבאלי אינדונזיה, 2013


טיול אפריל 2013 לבאלי - אינדונזיה זה עתה הסתיים
אחד הטיולים הנדירים שחוויתי מעודי.........


יוצאים שוב בספטמבר 2013




הגוף פה...אני כותב שורות אלה.... אבל לא באמת נחתי. 

מדושן מעונג, מלא באדרנלין,
רגוע מתמיד אני יושב על כסא אל מול המחשב 

בביתי והמילים פשוט עולות על צג המחשב.
אלפי תמונות רצות בראש, אבל בשביל לסדר 

את הכתבה הקטנה הזו אולי כדאי לחזור להתחלה.
טיול אפריל-מאי 2013, זה שהסתיים זה עתה החל 
כרגיל במספר טלפונים ממספר אנשים שהרעיון של באלי אינדונזיה 
קסם להם, כנראה שיומן המסע שאני כותב באתר אינטרסרף מזה חמש שנים,
ועוד כמה תמונות ותחרויות שהתקיימו באי באלי השנה סייעו בכך.






















ראשון ליצור איתי קשר היה בחור מאשדוד, גולש גלים פעיל ביותר,
שיכול להיכנס לסשיין ולצאת לאחר 3.5 שעות גלישה תוך כדי שהוא לוקח 30 גלים בסשיין.

לאחר מכן הצטרפו שני חבר'ה צעירים ממרכז הארץ,
אנשים שטיילו בעולם וגלשו כבר במקסיקו וקוסטה ריקה. אלון , 
בחור נחמד ביותר וגולש ממוצע ממושב בצרה היה זה שצלצל
לאחר מכן, ואחר כך הצטרפו שני הגולשים מהחוף הביתי שלי, הילטון, יונתן,
הידוע בכינויו "מצ'יסטה" על שם הלוחם המיתולוגי המהולל, 
ויורם , מורה ליוגה ובעל ניסיון רב בגלישה ברחבי העולם.
איתי הצ'ארגר הגולש האשקלוני שכבר ביקר עמי באינדונזיה
כבר 4 פעמים היה זה שהשלים את הפאזל וכשינוי מרענן 
הצטרפה אליו גם אשתו הטרייה.
תודה לאל וברוך השם העניינים התגלגלו ללא בעיות וללא עיכובים.
 הוויזות הגיעו בזמן הנכון, הטיסות בסינגפור איירליינס עבדו ודייקו, 
היציאה מהארץ עברה יחסית בשקט תעשייתי, תוך כדי כך ש"אל –על"
לא חייבה על הגלשנים, ולכן שינוע הגלשנים עד לבאלי וחזרה נעשו ללא תשלום.





















במרוצת השנים למדתי להבין שהדרך עד באלי , המעבר באירופה,
השהייה של חצי היום בסינגפור הם רק יריית פתיחה לעתיד לבוא, 
הייתי אומר שהם למעשה הפרולוג לפני פרקי הספר האמיתים.....

האינדונזים מאשרים בימים אלו וויזות ל-14 ימים בלבד. בחישוביי
הסטטיסטיקה המאוד מוכרים לי, ניסיון עבר, ויצר פנימי עז, ניסיתי 
לחזות כמה ימים יעבוד האוקיאנוס ההודי באיזה תדירות, איך יהיו הגלים,
האם יהיו רוחות, מה תהא רמת הצפיפות ועוד כהנא וכהנא....אך המציאות
הפתיעה ובגדול, וכל אשר דמיינתי בהשוואה למה שעברנו , 
היווה הפתעה גדולה יותר מחלומותיי הוורדים ביותר.
אחד הדברים החשובים בטיולים שכאלה זה המרקם החברתי וברוך השם הוא עבד בסדר גמור.





















באלי על צבעיה, אנשיה והאוקיאנוס הקסום שלה כבר טבועים עמוק עמוק
בהוויתי ובנימי נפשי. אני מחובר לאי הזה ומכבד אותו ואת יושביו כי הוא 
תמיד האיר לי פנים, לי ולאלה שהצטרפו אליי לטיוליי הגלישה בשנים האחרונות.

יש משהו שאינו ניתן לצפייה אינו ניתן לפרשנות, אינו ניתן לתארו
במילים ואינו משהו מוחשי בכלל, שמכניס את האדם הלבן בהגיעו 
לשם למצב תודעתי אחר, מצב שבו אתה הופך להרבה יותר רגוע, הרבה יותר יצירתי,
הרבה יותר אנושי והתחושה הזו לא עוזבת אותך עד לרגע שבו אתה 
עולה על המטוס בחזרה אל המערב הלחוץ המצוי בלופ של רדיפה ועשייה.
היות ובפרקי יומן המסע שלי לאינדונזיה , אותו יומן מסע שהתחלתי
בכתיבתו לפניי מספר שנים באתר אינטרסרף , אני מפרט בכל פרק ופרק 
את מסעותיי בפרוטרוט ולעומק, לא ארד בכתבה זו לרזולוציות עמוקות,
כיון שבקרוב ייצא פרק באתר אינטרסרף, והוא יכלול את ההרפתקאות , 
הסשיינים, המסעות וההתנסויות שבהם עמדנו בטיול האחרון.


















התופעה הזו של טיולים שמהם אני חוזר בכל שנה ושנה מאותו יעד,
ובכל שנה נהנה פי כמה היא תופעה שאני שמח שנפלה 
בחלקי אך לאנשים רבים היא מוזרה.

המסע האישי הפנימי הוא כה מרתק ומעשיר, שכשאני יושב 

לבד עם עצמי ומהרהר , אני מבין את עצמי,
אך גם מבין את האנשים שאינם מבינים אותי.
שום מקום על הפלנטה לא יכול להביא אותי למקומות 
הגבוהים והתרוממות הרוח שאני חווה באי הזה.
ראיתי, שמעתי, טיילתי בנעוריי, גלשתי, רקדתי ועברו 

עליי הרפתקאות בכל המזרח הרחוק , אמריקה,
אירופה ועוד, אבל הקומבינציה של באלי הפנטה אותי.
הכל מכל וכל, גלשנו בימים של 60 סנטימטר שהפכו 

פתאום לשני מטר, גלשנו עם ילדים מעופפים, עם מבוגרים
עם ניסיון, היינו במים כשלפתע ראינו בחוף איירפורט לפט, 


מטוס שסטה ממסלולו ונחת על המים,
היינו בצינורות בגודל של חדרים, ובימים גלסיים עם 


גלים נשפכים, יצאנו לקוטה ורקדנו כל הלילה עם
מלא בירות ובחורות אוסטרליות ואמריקאיות עם שיער


 שרוף וגולש, הפלגנו לאיים אחרים בכדי לקבל גלים
של שניים וחצי מטר צינוריים שנזרקים בחתיכות חתיכות בצורת גליוטינה, 

עשינו מסאג'ים טובים ובשיטה הבאלינזית שעוברת מאב לבנו 

במשך מאות בשנים, אכלנו במסעדות שונות אוכל ברמה גבוהה,
אוכל עם נשמה ובהגשה פשוטה ונעימה לעין, בזכות יורם תרגלנו יחסית די הרבה יוגה, 





















בזכות יונתן למדנו איך לאכול נכון יותר, בזכות ראובן האשדודי 

השתדלנו לקחת כמה שיותר גלים,
תוך כדי ציות לחוקי המים הלא נוקשים המצויים באי באלי, 


בזכות אלון הנחמד יש לנו הרבה חומר מצולם
ומתועד ואני חושב שאני הייתי שם רק בשביל לעגל את הפינות 


ולסיים את היום תוך כדי חיוך עם ציפייה
והמתנה ליום הגלישה שיבוא למחרת.

בטיול של 14 ימים באינדונזיה ביקרנו ב-12 ספוטים שונים 

ולא הספקתי להראות לחבר'ה עוד.
פשוט לא נותר זמן. תמיד נוצר מצב כזה שמישהו רוצה לחזור


 לחוף מסוים שוב ושוב כי הלך לו מעולה שם,
או כי הגל מתאים לו, או כי הוא פשוט חוף קל ומסביר פנים.
אני גורס כבר שנים רבות, זהו טיול גלישה אך לא רק טיול 

גלישה, האנרגיה , השקט, מחוגי השעון הנעים
שם בצורה קוסמית, החופים השונים, המקומיים, 


האוכל המגוון והמיוחד, הבדלי השטח והטופוגרפיה בין
מזרח האי למערבו, בין צפון לדרום, וכל אורח החיים


 וההתנהלות, הפכו את המקום לאתר עלייה לרגל,
שהכול כמעט מותר בו , חופשי, אוטנטי, ליברלי, עם


 אומנות נדירה ומרכזי קניות ייחודיים וכל זאת בשליש
מחיר מעלותם של המוצרים במערב.






















אם ניקח למשל רק לצורך ההמחשה, את מחיר הדלק, 

שהנו פקטור חשוב בטיול שכן אני מתנייע ברכב בין
הספוטים השונים,אם בישראל עולה 8 שקל ליטר באינדונזיה פחות מ-2 שקלים.

אחד הדברים החזקים בבאלי הוא ההיבט המיסטי פולחני 

קיים בצורה מאד בולטת לעין למטייל המערבי המגיע לאי.
המשך מפורט עם פרטים, אזכורים, שמות חופים ופירוט 

הסשיינים ייצאו לאור בקרוב באתר אינטרסרף בפרק חדש של "יומן מסע לבאלי-אינדונזיה"
אותו אני כותב כבר מספר שנים ומפורסם באתר "אינטרסרף".






סוף דבר:
שהיתי באי 25 ימים. ובכל תקופתי שם היו גלים. הגבהים נעו 
בין חצי מטר לימים של שניים וחצי מטר .
שוב מודה לאלוהים על המתנה שהעניק לי באי הנפלא הזה.
הגולשים שהיו איתי שם נהנו מאד ומשיחות אישיות עמם 

ומהבנת הלך הרוח, אין לי ספק שזהו אינו הטיול
האחרון שלהם לשם.

גם הפעם, כמו תמיד נחשפנו לרמות של גלישה שאינן קיימות בישראל,
כמו כן נתקלנו בגולשים עם ציוד גלישה מהמתקדמים שיש, 

היה טיול מעולה, ברמות גבוהות ונהניתי מכל רגע.
קצרה היריעה מלהכיל את החוויות של מספר גולשים במשך 14 ימים
שבהם הם חיו ביחד, עוד יותר קשה לתאר בפרוטרוט טיול, במיוחד במקום רב גוני כמו האי באלי.




















אי מלא באטרקציות אשר יום רודף יום ובכל יום אנחנו גולשים 
במקום אחר אוכלים במקום אחר ומבלים במקום אחר. אני מתרגש
כל פעם מחדש כאשר גולשים מישראל פונים אליי ושואלים 
אותי "דרור מתי אתה מעלה פרק חדש?
או " דרור בזכות היומן שלך החלטנו לגלות מהי אותה מדינה 
מיוחדת ומקסימה בשם אינדונזיה". או "דרור מתי הטיול הבא?"
אלו דברים שמחממים את הלב ונותנים לי להרגיש שה"הבייבי"
הזה האי הזה, אותו גיליתי למעלה מעשור, הוא מקום שאני
 רוצה לגלות לחשוף ולחלוק.
להראות לכל ישראלי בעל אנרגיות חיוביות, שיודע לכבד
 את הזולת, שמוכן לבדוק גבולות ושרוצה לטעום משהו אחר.
הטיב להגדיר זאת רוב מצ'אדו בסרטו "דריפטר" בסוף זה מגיע
 לרמת האנשים.....ומי שאוהב ויודע להתנהג עם אנשים...
באלי אינדונזיה זה גן עדן שיחבק אותו לעד......אף כי לפעמים האדם 
מוצא עצמו מטייל לבד...הוא בעצם לא לבד אף פעם....
הקבוצה ואנוכי, זכינו בשהותנו שם לגלים שנעו 
בין הגבהים חצי מטר לשני מטר++,
ימים גלסיים לצד ימים עם רוח, ימים של גלים 
כבדים וחזקים, עם ימים מלטפים וקלילים.
בין סשיין לסשיין הייתה המון תנועה ברכב , 
ונסענו לאורכו ורוחבו של האי.
כמו תמיד, הרגשתי שאני רוצה לגלות לחברי הקבוצה 
כמה שיותר חופים, למרות שלאחר שהחבר'ה גילו את אזור הבוקיט
הם לא רצו לגלוש יותר בשום מקום אחר...
לכל מי שבאלי ואינדונזיה מעניינים אותו, בקרוב מאד פרק נוסף .........





****הזמנה לכל הקוראים:
הטיול הבא ייצא בחודש ספטמבר 2013
בעוד 5 חודשים מהיום.
ניתן להרשם עד אמצע יולי מקסימום!!!!!!!!





התהליך, בגלל נושא הזמנת הויזות מצריך זמן והינו יסודי ומתוכנן.

הטיול מיועד לכל גולש בכל רמה. מתחיל, בינוני ומתקדם.
אני מארגן קבוצות בכל חודשי השנה לבאלי.בוא/י והיו
חלק מצוות ישראלים, שאינם מכירים אחד את השני, 

היוצאים לטיול גלישה מסוג אחר ושונה –
לאי שיש בו את הגלים הטובים בעולם.
לא להתמהמה ולא לחשוב יותר מדי פשוט לצלצל


 או לשלוח מייל ואספק את כל המידע הדרוש לכם/ן.
יש לי הערכה רבה לאוקיאנוסים באשר הם.
אין לי ספק שהמלדיבים, סרי לנקה, קוסטה ריקה קליפורניה, 


הוואי ועוד רבים אחרים הם ספוטים מדהימים,
אך אני בטוח שבאף אחד מהם לא תמצאו את 


השילוב הכל כך שלם שיש בבאלי
ואת זאת אני כותב לאחר שפגשתי בבאלי תיירים-גולשים,
שהגיעו מכל המקומות המצוינים מעלה, וסיפרו לי על כך.
אני רק יכול לומר מניסיון:אלו יהיו הימים הכי יפים

שלכם בכל מה שקשור לגלישה,ובגדול התגשמות של חלום.
האי באלי אינדונזיה מספק תנאי גלישה לכל


 רמה גיל ומין, אך לא מדובר בטיול גלישה נטו.
מדובר בטיול שבו אתה מגשים ייעוד ומגלה

מה באמת עושה לך טוב פנימה. 


לכל המעוניין בפרטים מידע או למי שיש לו שאלות,





נא לצלצל אליי כבר עכשיו
לטלפון נייד: 050-5-60-67-67
או לשלוח מייל
 drormangel@hotmail.com



הצטרפו לקבוצה שלי בפייסבוק ותהיו מעודכנים און ליין בכל ההתפתחויות





לסיום צפו בסרטון הבא, אולי הוא ימחיש בצורה 

ויזואלית את מה שיותר קשה לבטא במילים.
זוהי המתנה שאותה תקבלו באם תגיעו לאי המיוחד הזה ביחד איתי.











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה