יום חמישי, 11 במרץ 2010

יומן מסע לבאלי-פרק י"ט

סיימנו את ארוחתנו במסעדה האינדונזית,
אולי האיכותית והזולה ביותר בבאלי "warung-subat”
ושמנו פעמינו לכיוון המלון. המלון ממוקם כ-5 דקות נסיעה
ברכב מהמסעדה הזו, וזו אחת הסיבות שאני נוטה להביא
את הישראלים לאותם מלונות שאותם אני כבר מכיר,
אותם מלונות שנמצאים מה שנקרא באמצע הדרך, ומדוע
אני קורא להם אמצע הדרך, כיון שבאלי, האי שבצורת
ו הגיאומטרית מזכיר סוג של דלתון, או יגידו אחרים צורת עפיפון,
יש בו אלפי מלונות ואלפי ספקי שירותים כגון:
מסעדות , חנויות, ברים, מרכזי יוגה, והמון חופי גלישה.
עם השנים ולאחר שעברתי כל כך הרבה מוטלים
אכסניות ומלונות, הגעתי למסקנה כי הדבר הנכון לעשות
הוא למצוא מיקום שיהיה מה שנקרא אמצע הדרך ,
והטעם לכך הוא שכך יהיה אפשר לערוך טיולים שאינם
מקובעים ואינם של אנשים עצלים. בבסיס החשיבה הזו שלי,
היה הרעיון הכללי כי טיוליי פונים ומזמינים גולשים בכל
הרמות בכל הגילאים לכל המינים, ולכן לשבת בספוט אחד ,
זה לא נכון מבחינתי כאחד שהרצון שלו הוא שכל גולש
יפיק את המקסימום בטיול, ישפר את גלישתו, ויהיה
מצוי בכמה סוגי שבירות גבהים ומבנים שונים של גלים.
לא פעם קרה לי שאנשים שהיו איתי בקבוצה ולאחר
שלקחתי אותם לחוף מסוים והכל התחבר להם, כי היה
יום מושלם, והם היו ביום מעולה מבחינה נפשית ופיזית
עם עצמם, והנוף באותו חוף, האוכל, האקלים וכל שאר
המשתנים פשוט התאימו להם והפכו את אותו יום
מבחינתם ליום הגלישה של חייהם, ואז הם אמרו
לי "דרור , למה לא לקחנו פה מלון, ולא באנו לכאן
תחילה, בא לנו על החוף הזה לישון על הספוט זה פשוט חלום" .
הקשבתי להם עד שסיימו לדבר, והסברתי
להם כמה דברים מהותיים שאותם למדתי עם השנים באינדונזיה והם:

הדרך (כל החופים האחרים והימים הפחות טובים)
להגיע לאותו יום מושלם בגלישה היא זו שהופכת את
אותו יום- למושלם. רוצה לומר: אם לא היינו עוברים
לפניי כן בכמה beach-breaks ומתחשלים,
אותו יום לא היה כמה מוערך.
ימים ספציפיים לגולש מסוים יכולים להיות סיוט
לגולש אחר, שאינו מוכן לכך ולכן צריך להתחשב באחר.
הרוחות , הגאות , כיוון הסוול, גובהו של הסוול,
הם משתנים שכאשר אני קם בבוקר, לוקח את הקטנוע
הצמוד שלי ויורד מהמלון הממוקם 2 דקות מהחוף,
הם הדברים אותם אני בודק ובהתאם להם מנסה
להבין איזה חוף יהיה המתאים ביותר לגלישה באותו יום.
זה אינו מדע מדויק, אך בהחלט אם למשל אתעורר
ואבדוק את הים ליד המלון, בעמדת הצפייה
הקבועה שלי, ואראה שיש סוול גבוה, 4-6 feet,
עם רוח מכיוון הים מנשבת לכיוון החוף,on shore,
ועם כיוון סוול דרום מערבי, אין לי ספק שאבחר
לעבור ולגלוש בצד השני של האי, הצד המזרחי,
שם יהיה יותר נמוך עם רוח הפוכה, קרי מכיוון
החוף אל מול הגלים הנשברים, דבר שיצור גל מושלם יותר ,
צינורי יותר, ונוח לגלישה יותר, ללא ברבורים וקצפים מיותרים.
ביום עם נתונים כמו שהצגתי אין לי מה לחשוב ללכת
לנסות לגלוש ב-uluwato או ב-padang-padang ,
ולא בגלל הסיבה שלא יהיו שם גולשים, אני מבטיח
לקוראים כי לבטח יהיו שם "שוחטי גלים" למיניהם, אבל ,
ועל כך יש להודות- אלו אינם גלים שיתאימו לגולש
הישראלי הממוצע ולכן אעדיף לנסוע לחוף רגוע יותר,
חוף שבו יש מקום לטעויות , נפילות, התכסחויות
ועוד סוגים שונים של חוסר שליטה האופייניים לגולשי אגן הים התיכון.
שיקול מרכזי בבחירתי לערוך טיולים שהם עם
המון תנועה נובע מן הטעם הפשוט שגולשים רוצים לשפר גם
את הפרונט סייד וגם את הבק סייד.בניגוד לטיולים
עליהם אני שומע למלדיבים/סרי לנקה ועוד, רק באי
באלי קיימים להערכתי בין10-20 ספוטים , זאת בלי
שניקח בחשבון את הסיקרטס ספוט, ויש כאלה המון באי.
זהו דבר מקסים בעייני לראות תמיד את אחד מחבריי הקבוצה,
שלא בא לידי ביטוי בחוף מסוים, הופך לאריה ולשוחט
בחוף אחר. אם מדובר במתלמד למשל, לראות אותו ממצב
שבחוף מסוים לוקח 3 גלים בסשיין, פתאום בחוף
אחר לוקח 20 גלים, קטע ענק.
אלמנט/שיקול אחרון הוא שלעניות דעתי גולש
ישראלי שמגיע לבאלי, מאורע שלא קורה כל יום,
חייב להפיק
ולראות כמה שיותר חופים, מקומות, נופים, ומקומיים.
ברגע שאתה יושב בנקודה אחת, ללא תנועה אתה
מפסיד המון.כל חוף בבאלי יש לו את הקסם האישי שלו.
אין דבר יותר מהנה בעיניי מלנסוע בשיירת
רכבים, ולהגיע פתאום לאחר כשעה וחצי , לחוף מבודד
שיש בו 3 גולשים במים, להחנות את הרכבים,
לשבת באיזה שהיא מסעדה/ אכסניה/בית הארחה,
שישמשו לנו כבסיס עד השקיעה. מניסיון , ולא מועט,
אין על הטיולים האלה למקומות שונים ומגוונים,
אף כי בסוף כלם מתעצלים לנהוג חזרה למלון הראשי....

לאחר שפירטתי בסעיפים למעלה מה היו שיקוליי, בבחירת
אפיון טיוליי באופן שכזה, אקווה שזה מתחבר לקו החשיבה
של הרבה גולשים. שלא יהיה מקום לאי הבנות , אין לי ספק
שרבים מן הגולשים יעדיפו סוג של טיול של ספוט אחד,
כל מיני בוגרי מלדיבים או סרי לנקה או אפילו קוסטה ריקה,
אך יחד עם זאת, באי שגודלו כרבע ממדינת ישראל,
לא לתור, לא לחקור, ולא לגלות חופים נדירים ושכוחי אל זה מחדל.
כאמור, לאחר שסיימנו את ארוחת בין הערביים, כן יש
כזו ארוחה בבאלי, זוהי מעין ארוחת צהרים מאוחרת, אך
לא באה על חשבון ארוחת הערב- שהיא אפיזודה מדהימה
ושאסור לוותר עליה באי באלי,
המשכנו לכיוון המלון, 5-6 דקות נסיעה, והיינו בפתחו. השומר
בברכת salamat siang שזה אומר "אחר הצהרים טובים לכם"
בירך אותנו, ואני כהרגלי בחזרה מיום מלא הרפתקאות גלישה ואוכל,
הצעתי לכולם לזרוק את התיקים והחפצים בחדרים ולהגיע לבריכה
הנהדרת והמיוחדת של המלון. גם כאן בהקשר למאפייני המלונות
עמם בחרתי לשתף פעולה יש כמה סוגי הסברים וכמה סוגי
מטיילים שיעדיפו תת-תנאים בכדי להתחבר יותר לטבע, ולחוסר
מגע יד של אדם בתנאים הבסיסיים, ואני בפירוש מכבד כל אדם
על בחירותיו, אך הטיולים שאני מציע, הם כאלה שיתנו לגולש
תנאים בסיסיים++ ולא סוג של טיול עם מינימום של אמצעים ותנאים.
החבר'ה גילו התלהבות רבה, וכמעט כולם הגיעו למים המתוקים.
יש משהו כל כך מרגיע , אחרי שהגוף היה כל היום במימי
האוקיאנוס ההודי, שם המים מלוחים, אך לא מלוחים כמימי
הים התיכון הגורם לי לשפשפות חמורות, יש בקפיצה הזו לבריכת
המים המתוקים והשהייה בה אלמנט מרגיע ומטהר, ובכל טיול
כמעט שעברתי בבאלי חבריי הקבוצה התמכרו להליך הזה..........
בהמשך הפרקים .
1. להיות ולגלוש עם מקצוענים במים, פרקו, טאג, ברוס, מאצדו, גורדי, cj , ועוד 2
. הכיבוש הישראלי של uluwatu Kuta reef חלום של גל. Padang .3
Padang השם והמיתוס. Nusa dua - הפייפ ליין של באלי.
4. השקיעות של באלי עם בירות ובחורות נדירות מכל העולם.
5.המטבחים הרב גוניים של באלי-יפני, איטלקי,אינדונזי, קוריאני, מרוקאי, הודי, ועוד..........
הזמנה אישית לכל הגולשים והקוראים:
לכל גולש באשר הוא, מתחיל, בינוני ומתקדם אני
מארגן קבוצות בכל חודשי השנה לבאלי.בוא/י והיו חלק
מצוות ישראלים , שאינם מכירים אחד את השני, היוצאים
לטיול גלישה מסוג אחר ושונה –לאי שיש בו את הגלים
הטובים בעולם.לא להתמהמה ולא לחשוב יותר מדי
פשוט לצלצל או לשלוח מייל ואספק את כל המידע הדרוש לכם/ן.
***בימים אלה כשטיול למלדיבים עולה 3000$ ל-10 ימים,
נראה לי שטיול לבאלי במחיר של 3500$ ל-17 ימים שבו
כלול כמעט הכל הוא הטיול האולטימטיבי. אני רק
יכול לומר מניסיון : אלו יהיו הימים הכי יפים שלכם בכל
מה שקשור לגלישה,ובגדול התגשמות של חלום.
נא לצלצל אליי
כבר עכשיו לטלפון נייד: 0505606767
או לשלוח מייל ל: drormangel@hotmail.com
הטיול הבא : 19/04/2010 - ההרשמה החלה השבוע.
הצטרפו לקבוצה שלי בפייסבוק ותהיו מעודכנים און ליין
בקרו באתר הבית שלי: http://mangelbalitour.blogspot.com/ /

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה